Thursday, November 1, 2012

1 November 2012

1 November 2012 merupakan hari pertama pada bulan november tapi tarikh ni jugak merupakan tarikh berakhirnya zaman persekolahan aku di tingkatan tiga . Aku tak tahu nak kata apa yang penting perasaanku berbau-baur ,sedih,gembira dan macam-macam lagi .

Pagi-pagi dah terbangun terus mandi , tapi pagi ni aku tersalah tengok jam ingatkan pukul 6 pagi siap , rupa-rupanya pukul 5 pagi . Ermm tak tahulah macam mana boleh salah tengok jam . Mungkin sebab aku semangat nak pergi sekolah untuk spent time dengan diorang . Pagi-pagi tu jugah abah cakap dengan ain . Ain dah siap ? baru pukul 5 . Aku pun tengok jam aah lah , ain salah tgk jam , Masatu aku dah siap solat dah . Pastu abah kata lagi , Ain itu azan nak kejutkan orang bangun ,bukan azan solat . Bila  dengar kali kedua . Itu baru dah masuhk subuh . haha . Pagi tu entahlah . aku pun tak tahu apa jadi dengan aku . Sementara tunggu azan , aku bacalah novel tu jap .

Sampai je kat sekolah , aku terus pergi kantin tak sabar rasanya . Dalam perjalanan aku berjalan dengan
 aisyah hingg kanti . Pastu borak-borak . Ain ada satu buku ni , ain mintak diaorang tulis , ain harap semuanya baik-baik sahaja . Pagi tu ain terus baca novel Adam dan Hawa . Aku baca sebab aku tak tahu nak cakap apa dengan kawan-kawan aku . Kalau aku cakap pun mesti , aku rasa aku cakap sorang-sorang . Jadi cukuplah aku ada dekat sisi diaorang pun dapat juga aku ada dengan dia orang .

Bagi aku tahun ni tahun yang sangat sunyi dalam hidup aku . Aku pun tak tahu kenapa . I am lonely but not alone . Itulah aku . Aku sayang sangat dekat kawan-kawan aku tapi apa aku boleh buat . haha . Sepanjang pagi sampai ke dewan aku baca novel tu . Akhirnya habis juga aku baca novel tu . Cerita memang best . Gilalah aku dibuatnya sampai tesengih sorang-sorang XD Lagi-lagi start bab 50 sampai habis .aku paling lah tersengih bila Am cakap I will find you even if i have to pay with my life to get you . Bagi aku , baca novel ni memang macam tgh meneroka dunia dan tambah pengetahuan walaupun tak gerak-mana-mana .

Beberapa minit sebelum mula aku dah habis dah baca . Pastu cikgu pagi ucapan . Lama gillaaaaaaaaaa tahuuu . Agak bosan dan aku tak tahu nak buat apa . Selepas selesai saja ucapan . Time for eattt , lagi-lagi tengah lapar ni . Aku ada bawak agar-agar . Serious , agar-agar tu aku yang buat dengan penuh kasih-sayang semata-mata untukk kawan-kawan especially budak 3 Intan . entah aku tak tahu diaorang suka atau tak . Pastu makan-makan dan makan . Lepas makan kemas dewan . Lepastu duduk kat luar dewan . Cikgu kasi kita orang ambil gambar . Ya , saat itu yang aku tunggukan tapi tiba-tiba pulak pengawas kena kumpul . Aduhai , terlepas nak ambil gambar dengan cikgu mazlina tapi nasib baik sebelum PMR dulu kitaorang .

Sepanjang tiga tahun aku bersekolah kat Sekolah Dato Penggawa Timur ni , kelas 3 Intan ni lah yang paling best . Lelaki dan perempuan bekerjasama untuk menjayakan sesuatu pertandingan terutama untuk dram , ada Gangnam sekali tau . Seharian berlatih kat Bukit Layang-Layang tu masa raya haji . Walaubagaimanapun kelas kita orang berjaya dapat tempat . Mula-mula pengacara kata ketiga . Semua orang dah hampa dan budak-budak kelas lain pun tak percaya . Pastu ,cikgu kata ada pembetulan .Nak tahu tak tempat ke berapa ? PERTAMA . Kita orang sangatlah happy gila . Usaha seharian tu membuahkan hasil yang sangat lumayan .Muah ! Kelas kita orang jugak dinobatkan sebagai Kelas yang paling komited . Yeahh . Sememangnya aku memang gembira ditempatkan di kelas intan . Banyak sangat kenangan yang bermakna untuk aku , Mereka yang berada dalam kelas 3 intan lah yang paling bayak sekali buat aku ketawa . Boleh pecah perut agaknya . Tu belum lagi Cik Aisyah Begum,Cikgu Maliny .Sememangnya aku sangat gembira dan tak meyesal ditempatkan dalam kelas intan . pastu kiatorang pergi snogourt dan tesco . Ikut jelah . Okaylah . cukplah tu . notification aku kat fb pun dah 37 . Tengok gambar pulak . ada yang tadi ada yang dah lama :DTake a roll .


3 Intaaaaan ! so cool




with Teacher Mazlina


Chineseee ! 


at snogourt


That three guys always make me laugh and smile non-stop


hah


Ini masa Syafiq mengidam kek batik ! Tapi kita orang rasmikan dulu XD





Cikgu Asisyah Begum


Cikgu math saya


Cikgu Shasha !!!


with hamper !!


in love with 3 intan








agar-agar yang saya buat !


budak hot dalam kelas






Sebenarnya banyak lagi gambar tapi ini je lah yang termampu ain masukkan :3 hehe