Saturday, March 7, 2015

05 mac 2015

 03 03 2015 itulah tarikh keramat yang budak-budak batch 97 paling takut . Serius aku masa hari itu , aku pasrah gila . tambahan pulak pagi tu ada temu janji dengan doktor gigi . Aduhaiiii , pukul 12 lebih baru settle dengan gigi and terus ambil result tapi masa aku pergi sekolah , semua dah balik . cikgu pun aku tak sempat nak jumpa .--'

Pasal result ? result aku , Alhamdulilah lah . nak kata cemerlang sangat pun tak nak kata teruk pun tak . Aku cuma ada A dengan B je . SERIUS,Aku dah buat yg terbaik . apa-apa pun okaylah tu . i dont want to compare myself with another people . aku tahu ramai je berjaya dari aku tapi tu lah aku tahu tahap aku kat mana .belum tentu straight A spm kita Berjaya dalam hidup , ye tak ? just sekarang ni aku nak tahu nak belajar kat mana , course apa  and nak cari biasiswa kat mana . anyone ? help mee. klu korang tahu apa-apa biasiswa .

Aku tulis  ni pun sebab nak cerita apa yang aku buat kat sekolah masa 06 mac tu .

Sampai jer kat sekolah , aku terus pergi koperasi terjumpa cikgu Hasbullah . Cikgu Hasbullah ni cikgu Mod Math aku . Aku rasa banyak banyak subjek , kelas cikgu nilah salah satu kelas yang tak stress. Aku bersyukur sangat sebab cikgu ni klu ko tak faham dia akan terangkan balik kat kau dari A-Z ok. Memang lah best .pastu cikgu ni selalu jer bagi semangat kat budak-budak dalam kelas supaya boleh jer dapat A .even ayat dia setiap tahun sama jer :'D haha .

Lepastu aku pergi kaunter guru bertugas , jumpalah cikgu-cikgu. cikgu sarinah , cikgu yang ajar aku physics masa kelas tambahan . masa form 5 aku slalu stay kat sekolah sampai pukul 5 untuk class tambahan . mmg penat but it is worth . pastu cikgu add math . aku nak gi verified sijil sebenarnya tapi pengetua tak de pulak . hari ahad mungkin aku datang balik .

then aku pergi kantin ,jumpa pulak cikgu azizah . cikgu BM aku . Masa kelas dia semua orang cam relax jer .Aku klu boleh kerja komsas dia aku nak siapkan jugak dalam kelas :''D pastu citra kena buat sampai berapa ratus karangan tah :'D Aku cam terindu nak buat homework . aduhaiii . lupakan semua ituu . Cikgu Azizah pernah sekali suruh aku bagi talk lepas habis Bengkel Bm dgn Komsas . Aku ingat lagi , aku boleh ter menangis masa uww .ramai pulak uww depan aku . malu wehh . ye la masa tu memang rasa macam *ouhhh these time are hard , yeah its make us crazy dont give up on me baby * lagu the script -for the first time . haha . Aku rasa worst gila masa tuuuu . Aduhaiiii , sekarang hati aku lebih sadooo dahhh .hahaha . No more cryingg wehh . Cikgu ni selalu cakap dengan aku , bukan aku jelah satu kelas , sebelum apa-apa mesti kene senyum . ada masalah senyum .stress senyum and its helpful okay . Sampai bdk dorm aku kt plkn aku semua pelik apsal aq suka senyum and diorang pun nk belajar senyum dari aku . haha --'' . pelik tapi benooo . pastu jumpa kaunseling . then jalan-jalan kat sekolah . banyak jugak benda yang dah berubah kat sekolah aku ni. sekarang dah ada jejantas .Aku tak rasa lagi naik jejantas tu . dulu lintas jer :'D Dulu aku selalu jer balik jalan kaki pergi office ayah aku then lepak mamak . haha . best lah gak .belajar hidup berdikari masa tu , pastu nyanyi lagu born to die :'D

Aku bersyukur sangar dapat belajar kat sekolah dato ni daripada form 1 sampailah form 5 .Daripada kelas baiduri sampailah ke intan . daripada budak biasa sampai jadi setiausaha pengawas . Daripada sekolah menengah kebangsaan sampailah dah jadi sekolah kluster kecemerlangan . Siapa tak bangga weehhh masuk sekolah ni .Siapa tak kenal cikgu suzana weh :''D Yang penting im proud to be anak dato . (NO ONE IS SMART AS ALL OF US) aku tahu cam belagak je moto nya tapi tulah yang buat sekolah dato  berdiri . Forever anak dato .hehehe .

Jom tengok gambar pulak . hehe .






                                                       Dewan tempat aku ambil spm dulu



 
masa aku jadi pengawas f5 , aku jaga laluan kat sini , pagi-pagi buta dh repacak tgk orang lalu lalang
 
 


ni jejantas baru tu . 


tengok gambar aku dengan cikgu plak ye .


aku dengan cikgu Azizah .


aku . Ustazah Mashitoh , Cikgu Surieyani (cg sej aka PK HEM)

Well , semua ni cikgu yang paling aku sayang suka dan semuanyalah . Ustazahlah paling best layan kiteorang cam anak dia jer . Dia slalu jer bagi nasihat kat aku :'D 
Cikgu Su pulak klu dalam kelas emmm aku rasa macam asyik nak ketawa jerr .Watak cikgu sama macam hannan , budak delta yang aku jumpa kat plkn . sebijik ok . Aku kalau tgk si hannan ni mesti teringat kat  cikgu su . dengan gaya-gaya skali . haha .cuma aku tak jumpa cikgu wan , cikgu chemistry aku :( cikgu rushdan dah pindah ke kedah . cikgu fazihan pulak dh kena transfer .apa-apa pun terima kasih kepada semua cikgu yang telah mendidik saya :)


 Lepas tu , kawan aku ajak pergi burger king . aku pun join je lahh . dah lama tak lepak dengan pondan-pondan skalian . my girl-girl . diorang ni semua ex classmate aq masa form 4 .Aku paling okaylah dgn dorang ,selesa dengan dorang especially aainaa , farah dgn hanis . hehe .




                                                          bila pondan berbicara :P






kite dengan aainaa <3 nbsp="" p="">




 Lepas pergi burger king pergi tesco then today . Okaylah . a great day gak :) Good luck syira kat negeri sembilan :D hehe