Friday, April 17, 2015

TRAVEL


JOHOR - MELAKA - JOHOR - KUALA LUMPUR - PAHANG - JOHOR



Kira kali ini punya travel memanglah jauh dan paling lama sekali aku rasa buat tahun ni pertama kali .  Hari Ahad mulanya (12/04/2014) pergi ke melaka sebab nak lawat adik aku , Sabrina . Tahun ni dia SPM dan tiba-tiba sahaja dia minta mak ayah aku melawat , tengok keadaan dia . Aku faham perasaan budak spm ni , memang perlu banyak support dan aku sebangai kakak aku dah berhenti cakap ayat ' ina belajar betul-betul tau ' sebab aku tak nak stress kan dia . Aku tahu yang sabrina ni boleh tahan pandainya cuma M dia besauuu :,,D Masa kat melaka , aku sekeluarga pergi JUSCO yg dekat dengan Bukit Katil . Dulu duduk melaka , so aku tahulah skit-skit . Mak aku rajin pergi sini dulu dan satu benda yang aku tak leh lupa ialah jam besar yg bunyi uww , memang kat jusco rasanya :D haha . Back to the story , ayah aku dah parking tapi kunci tak boleh keluar pulak  --' tak tahulah cam mana . berpanasan jugak kat luar tu , siap panggil tukang kunci lagi . RUPA-RUPANYAAA jeng jeng jeng GEAR TAK FREE .KAHKAHKAH  -________________- kenangan terindah kat jusco melaka tahun 2015 .okkkkk . HEHEHEH Pada masa yang sama jugak , kawan-kawan aku (dak-dak plkn ) Nina,Zai,Atiqah dgn Arip tengah lepak kat  food court . NYESALLL WEH tak jalan kat foodcourt kalau tak boleh je belanja selpieee T_________T .Nak buat macam mana tak do rezeki . Dalam pukul 4 , kita orang balik maktab balik sebab hantar adik aku dan terus otw balik ke JOHOR .

Keesokannya , (ISNIN , 13/4/2015) ayah aku ada meeting kt KL petang . So aku ni kira macam penyibuk penemanlah ayah aku merangkak PA dia . Oleh kerana aku pergi KL , Aku plan lah buat meet up dengan kawan aku yang agak rapat kat plkn . Hidayah namanya . Aku plan sebelum malam nak pergi .HURU HARA lah gakk but who caress ??? Asalkan dapat jumpe *peace* Actually , ramai je budak bravo duduk kat KL dengan SELANGOR . Bukan tak nak ajak but you know what , aku sekejap je kat KL ni itu pun sebab tix follow ayah aku . Aku pun tak tahu sangat apa benda ada kat KL ni , jalan dia pun aku pusingg . Nasib ada WAZE app . Senang nak jalan and tour guide ayah aku .HEHEH . Reason 2 pulak , aku ni pemalu  taww sebenarnya *blush* even berani aduhaiiii nanti aku tak tahu nak sembang apa . Dayah lainlah sebab memang dah jadi cam mate :D hahaha . Meet up ngan dayah kat Jalan Tunku Abdul Rahman . Okayy masa ni ann , ayah dayah cakap pergila depan pastu lintas tapi manalah aku tahu jalan kat kay ell ni T ______ T even bangunan tu kat depan jerr . hahahahahahahaha. heheh berjaya lah gak ayah dayah pusing berhenti kat tempat yang aku tunggu . dalam pukul 2 camtu . Pastu minah ni ,dia ajak aku berjalan gi SOGO . Sebelum pergi tu , aku cakaplah dulu ngan ayah aku . Pastu bermulalah journey kami berdua . Semua bangunan , kami masuk . semua diredah :D Kat sogo memanglah best kalau kau nak shopping branded . Aku minat lah gak tapi blum sampai masa nya lagi . masa dah ada duit sendiri baru boleh :3 hahah Dayah pulak tak da nafsu katanya tengok benda kat situ . Well , siapa yang kahwin dengan minah ni memang untunglahhhh sebab minah ni langsung macam tak minat shopping ''.''  . But then kita orang gi jalan masjid india . Aku memang tak pernah pergi . kira ni first time lah . Hidayah pulak tak tahu jalan tapi jalan macam tahu je hahahaaha . Sampai kat Masjid India , kita orang berhentilah jap  untuk solat . Lepas dah siap solat , kita sambung lagi jejalan kat tepi uwww , konon nak cari couple shirt yang sama tapi tak jumpa . Last-last aku belanja minah ni jam , aku faham minah ni memang xda jam . tetibaaa , ayah aku calll , susah pulak nak buat pilihan masa uww taw T__T . Last-last grab and buy jerrr . tapi JENG JENG JEG Cantiklahh jugak jam nya .KIRE TEROR JUGAK LAH AQ BUAT PILIHAN DALAM MASA YG LIMITED .hahah . Then otw pulak nak balik then terjumpa pulak baju yg berkenan oleh kami berdua . Kali ni dayah pulak yang lanjee . Nanti kalau aku pergi KL lagi kita jumpa ehhh pakai baju dengan jam yang samaaa . pastu main ice skating kerr :D  Barulahhh sweet :* lol. back to the story ,Then kita orang pergi SOGO balik sebab ayah aku kat sana . Lepastu kita orang ke busana makan mc flurry ,sembang-sembang sambil tunggu ayah dayah sampai .lepasdayah dah balik . Aku dengan ayah aku pun geraklah . Masa nak lintas tu kan tetibe ayah aku cakap lariiii :D okay part ni agak lawakkkk lahhh sebab aku ni mmg tak dengo katee skit . dah nampak kat depan mata baru tahu . hmmmmm . tapi xde apalah yang berlaku . Then terus bertolak balik pahang . Memang jalan slow sebab keta banyak , tapi dengan WAZE semuanya okkk :D *thumb* Aku share gamba pulak lah ye :D



                                                                       uishhh awek ni :D


Jalan Masjid India




Selfie kat masjid (MUKA KAMI JE BANYAK ) T___T


Couple watch lah sangat :P
oleh kerana ni jam ke-2 yang aku ada 
aku namakan thirteenfourD :)


suruh mak cik kat kedai tudung ambik gambar XD


 


MC FLURRY, FRENCH FRIES and selfie depan ayah aku .  gosip pun .lol . hahahaha


Then aku teruskan perjalanan ke pahang pulak . aku sampai pahang dalam pukul 9.00 malam cam tu . Aku duduk kat rumah atuk aku . Lagipun masa tu tok jis tak sihat . Kira jenguk dia skali . pagi esok (15/4/2015) aku teman ayah aku pergi bandar temerloh sebab nak settle beberapa perkara kat sana . pegi banyak jabatan :D dapat belajar benda baru . kami  makan tengah hari kat rumah kak norli , anak saudara ayah aku :) Sedaplah jugak ayam masak merah . deliciouss


Guess who is that girl ???
Sharifah Humairah 
cucu akuuu ;''D hahaahahahhahaha . 
k lawak tapi benerrr -__________-

(16/4/2015) Berangkat pulang ke bumi JOHOR yang indah dah permai sekali . Sampai rumah petang dalam pukul 6.00 . WEHHHHHHH , ngantuk gila masa otw balik JB niiiiiiiiiiiiii . Khesian ayah aku drive aku pulak tidoo . Patutnya dia kena hantar aku ambil lesen awal-awal , boleh aq ganti dia bawak keta *____* . That was a GREAT JARRR_NEYYY XD