Monday, December 10, 2012

Place that i want to go

Terlampau banyak tempat yang aku nak pergi . Agak-agak dapat tak . entah aku pun tak tahu . Harap-harap dapatlah sebab tu aku nak jadi PILOT . Kalau boleh aku nak pergi semua tempat yang ada kat dunia . Kata orang bila kita jauh berjalan maka besarlah pengalaman kita . Tempat pertama sekali yang aku nak pergi


                                         

Mekah . Tempat ni memang semua umat islam nak pergi tak kiralah bangsa . Kat sana semua datang dengan satu tujuan yang itu untuk menghadap Allah yang Maha Esa . Aku harap sangat aku dapat pergi kat sini dan bawak mak ayah aku sekali , kalau boleh setiap ahli keluarga aku , aku nak bawak . Tu lah sebab aku kena belajar betul-betul kalau nak capai cita-cita ni :) ( Haji dan umrah )

Seterusnya ,

                                     

London . Tempat ni . Aku pun tak tahu kenapa aku nak sangat pergi tempat ni . Aku nak sangat belajar kat United Kingdom . Aku nak merasa jugak macam mana duduk kat negara macam ni .Ini aku tak tahulah , kalau ada rezeki tu adalah

                                       
                                                 

Paris . Kira tempat ni memang ramai nak pergi especially girl kan . Ini sebab kat Paris ni ada banyak butik . boleh dikatakan bandar fesyen . Tapi bandar ni lagi terkenal dengan gelaran '' City of Love '' itu sebab ramai couple pergi kat sini . Honeymoon kat sini , Peh memang best lah . haha . Kalau korang selalu tgk movie omputih mesti ada scene kat sini tapi tak semua ceritalah . KEHKEHKEH . Agak-agak dapat tak aku pergi sini dgn . hahahahahahaha . Dream On je lah Ain ni -______________-


                                                

New York , Amerika Syarikat . Bandar ni memang dikatakan bandar untuk bershopping . Eh ,aku suka shopping ke ? hahaha . tak . aku suka jalan je klu berkenan barulah beli itu style aku . KEHKEHKEH . Kat sana banyak butik yanh terkenal seperti Dior,Pierre Cardin, Clark ,Givenchy dan banyak lagi .haha . ini pun aku baca kat surat khabar tadi :D


Tokyo , Bandar yang diiktiraf sebagai Metropolitan . Kira bandar paling maju kat dunia . Orang kat ada dispiplin yang tinggi sebab tu Tanah Melayu . Sejarah , dah --''Nak jugak aku tengok macam mana keadaan kat sana . Dengan jalan raya yang bertingkat dengan kereta api yang selalu aku baca dalam komik jepun tu . 


Hong Kong 


Nami Island , Korea . Bayangkan dgn husband pegi bercuti kat sini . Ouh so sweet . Tempat ni memang terkenal dalam cerita Winter Sonata , Best tau cite tu , walaupun aku ni tak tgk cerita tu . Ni mesti aku terbayang macam dalam cerita Selagi Ada Dia karya Aisya Sofea tu . haha . Best pulok .

Kalau nak tahukan , banyak lagi tempat aku nak pergi tapi aku tak tahu nak describe macam mana . jadi aku tayang gambar jelah . hehehe . Hope aku dapatlah bawak kapal terbang ke negara-negara yang best .


Amsterdam , Netherland 


German


Argentina 


Austria


Italy 



Eygypt , sepanyol , Abu Dhabi , Cairo , China , Jepun . Senang cerita semua pelosok dunia ni aku nak pergi kecuali Esrael je . Aku tahu mesti aku boleh sampai tempat-tempat . Aku belajar betul-betul  . Aku kejar impian aku sampai jadi kenyatan . itu pun kalau Allah izinkan .


Ain  :)